NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„Rybári“ z Trnavy v roku 2013 debutovali albumom „In Oil“ a ku koncu minulého roka diskografiu rozšírili o päťskladbové EP „Pretlak“. Tvorba Doda Zachara (gitara), Jozefa Slováka (bicie), Romana Lišku (basgitara), Petra Hiju (vokály) a Ivana Lesaya (texty) ma zaujala najprv naživo, bavil ma aj debutový album, ale v prípade novinky rád recenziu načnem z trochu iného konca. V dobe, keď sa skupiny čoraz viac musia snažiť zaujať nielen hudbou, ale aj jej balením, sa FISHARTCOLLECTION v tomto smere podaril výborne vyzerajúci, originálny a vtipný zberateľský kúsok. CD je zabalené v plechovej „konzerve“ s vydareným obrázkom a vložená textová príloha dostala formu origami poskladaného do tvaru ryby. Priznám sa, nemal som srdce rozkladať ju a „písačky“ som si dal poslať. (Informácia pre prípadného Cpt. Obviousa: „Lies“ v „brnení“ som koncom minulého tisícročia získal od Morbid Records.)
Po hudobnej stránke FISHARTCOLLECTION nestoja na mieste a preto ich svižný, náladový crossover metalu, hard coru, rocku a hádam aj štipky funky (tá basa, tá basa!) a jazzu nepôsobí dojmom niečoho už predtým počutého. Hudba boduje vysokou skladateľskou i technickou úrovňou, zo skladby na skladbu sa hrá s rôznymi atmosférami, od divokých a rozzúrených až po takmer upokojujúco uvoľnené tóny. Celkovo ale dosť buduje hlavne na agresivite, nervnosti, častej disharmonickej polámanosti, a v tých najextrémnejších momentoch mi subjektívne pripomína aj pár vecí od THE DILLINGER ESCAPE PLAN. Ich protipólom sú ľahké rokenrolové momenty a viaceré bluesovo či jazzovo ošľahnuté party fúkacou harmonikou zvýrazňuje Jakub Daniš. Skladby sú skôr dobré, bohaté na zvraty a nálady, než vyslovene hitové, a zaujímavé, často súčasný zložitý, krutý svet poeticky reflektujúce texty – tentokrát v slovenčine - prednáša expresívny vokál, využívajúci hlavne revané a kričané polohy. Tí, čo v škole dávali pozor, zachytia i jeden odkaz na slovenskú literárnu tvorbu. Zvuk z trnavského štúdia Bunker i produkcia z dielne Martina Barlu dopadli na výbornú, odporúčam zohnať si tento materiál v origináli.
8 / 10
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.